Reklāma: Ātrie bezvadu lādētāji viedtālruņiem
Biksenona lēcu pielietošana, kad tuvajā un tālajā gaismā kā gaismas avots tiek pielietota viena lampa, sakās 90.gadu beigās. Pārslēgšana uz tālo gaismu tiek veikta nolaižot aizkaru, kas “nogriež” žilbinošo gaismu pie tuvās gaismas izmantošanas. Aizkaru nolaiž elektromagnēts pie sprieguma padeves. Kad padeve tiek pārtraukta, aizkars atgriežas sākotnējā stāvoklī ar atgriešanas atspers palīdzību. Bet dotā konstrukcija sarežģī un padārdzina lēcas moduli, tāpēc autoražotāji izmanto tādu konstrukciju ne visos modeļos, kur tiek uzstādīta lēcu optika.
No 90.gadu beigām lēcas tika vairakkārt izmainītas. Tika izmainīti atstarotāja izgatavošanas materiāli, lēcas stikla forma, virsmas apstrādes kvalitātes, aizkara veids. Tomēr, principālu izmaiņas lēcu konstrukcijā netika veiktas.
Tālākā lēcu modeļu attīstība notika 2003.gadā, kad lukturos sāka pielietot ceļa apgaismošanas adaptīvo tehnoloģiju. Modeļi lukturī tagad sāka kustēties ne tikai uz augšu un uz leju, bet arī pa labi un pa kreisi. Tāda konstrukcija ļāva “ieskatīties” gaismai aiz pagrieziena. Tas ir, pie stūre pagrieziena lielā ātrumā lukturi sāka griezties ceļa līkuma virzienā, kas ievērojami uzlaboja autovadītāja komfortu. Adaptīvais apgaismojums – ir sarežģīta sistēma, kas saņem informāciju no vairākiem sensoriem – ātruma, stūres pagrieziena leņķa un daudziem citiem rādītajiem, kas ierīkoti automašīna, un tālāk, ar datora palīdzību, pārvalda atsevišķi katra luktura pagrieziena leņķi. Kā ir redzams shēmā zemāk, kreisā un labā luktura pagrieziena leņķis vienmēr atšķiras.
Intelektuālā optika kļuva par nākamo attīstības etapu. Parādoties automašīnā kamerām, datoram parādījās iespēja savlaicīgi noteikts pretimbraucošo un garām braucošo automobiļu parādīšanos un izslēgt tālo gaismu.
Tālāk, 2006.gadā, Premium klases automašīnās parādījās daudz režīmu gaisma kūļa tehnoloģija. Dators tagad sāka ņemt vērā vēl lielāku parametru skaitu, tajā skaitā arī automobiļu skaitu apkārtnē. Tādā lēcu optikā sāka pielietot ne vienu aizkaru, bet veltni, vai vairāku aizkaru kopumu. Rezultātā lukturu gaisma kļuva par daudz-režīmu.
Bet, acīmredzot, lēcu optika sasniedza savu iespējamo attīstības limitu, jo ražotāji saka pielietot lukturos gaismas diodes. Gaismas diožu lukturos tiek izmantoti vairāki gaismas avoti, un pateicoties precīzai košuma sadalīšanai katrā no tiem, zuda kustīgo detaļu nepieciešamība, kas agrāk būtiski sadārdzināja konstrukciju un kurām piemita fiziskā nodilšana, kā rezultātā notika lūzumi un visas sistēmas darbības atteikums. Gaismas diožu lukturos, tāpat vairāk netiek izmantoti atstarotāji un lēcas. Gaismas diožu pielietošanas tehnoloģija tagad ļauj izvēlēties, vai apgaismot, vai aptumšot dažādas ceļa daļas.